Realitate virtuală în limbi străine pentru elevii cu nevoi educaționale speciale din școlile VET
VIRTUAL SENS
Acest proiect a fost finanțat cu sprijinul Comisiei Europene. Această publicație reflectă doar punctul de vedere al autorului, iar Comisia nu poate fi trasă la răspundere pentru orice utilizare care ar putea fi făcută informațiilor conținute în aceasta
Proiectul
Realitate virtuală în limbi străine pentru elevii cu nevoi educaționale speciale din școlile VET
Numărul proiectului: 2022-2-RO01- KA210-VET-000100783
”Acest proiect a fost finanțat cu sprijinul Comisiei Europene. Această publicație reflectă doar punctul de vedere al autorului, iar Comisia nu poate fi trasă la răspundere pentru orice utilizare care ar putea fi făcută informațiilor conținute în aceasta.”
Partener
CREATIVE PROJECTS AND EVENTS (Romania) – https://www.creativepro.ro
UN-LAB (Italia) – https://www.un-lab.it/
Viziunea noastră
Viziunea noastră este de a revoluționa educația prin asigurarea unei participări egale a tuturor grupurilor sociale la programele educaționale și sociale, împuternicind atât tinerii, cât și formatorii adulți cu abilități avansate și conștiință socială.
Proiectul se adresează în primul rând
Proiectul vizează în primul rând cursanții de limbi străine din sectorul educației și formării profesionale (VET), precum și formatorii din organizațiile partenere. Printre beneficiarii indirecți se numără coordonatorii SEN și experții din sectorul VET și din lanțul educațional, profesorii/formatorii de limbi străine de la toate nivelurile educaționale, elevii din învățământul secundar superior cu SEN, familiile acestora și factorii de decizie și de elaborare a politicilor.
Proiectul își propune să obțină trei rezultate principale
- Elaborarea unui manual intitulat „VR in the Foreign Language Classroom”.
- Crearea unui container VR cuprinzând experiențe educaționale.
- furnizarea de formare pentru profesorii de limbi străine axată pe instrumentele de realitate virtuală și elevii cu nevoi educaționale speciale (SEN).
În plus față de aceste rezultate, proiectul se așteaptă să:
- Îmbunătățirea accesului la instrumente și tehnologii digitale.
- Creșterea accesului la noi metodologii menite să îmbunătățească competențele în limbi străine ale tuturor elevilor din învățământul profesional și tehnic și să elimine barierele din curriculumul de limbi străine pentru elevii cu NEE.
- Îmbunătățirea calității și eficienței serviciilor furnizate de parteneri.
- Îmbunătățirea aptitudinilor și competențelor legate de instrumentele VR specifice pentru profesioniștii implicați direct și indirect în educație.
OBIECTIVE
Acest proiect își propune să abiliteze profesorii de limbi străine din sectorul VET și CLIL cu abilități VR practice, subliniind beneficiile pentru elevii cu NEE. Scopul principal este de a inova învățământul profesional prin introducerea tehnologiei VR pentru o abordare cuprinzătoare și favorabilă SEN a predării limbilor străine.
Obiectivele specifice ale proiectului includ:
- Creșterea gradului de conștientizare în rândul profesorilor de limbi străine și CLIL din școlile VET cu privire la importanța metodologiilor de predare inovatoare și incluzive, încurajând dezvoltarea de noi modele.
- Furnizarea de abilități practice de bază și competențe în utilizarea VR profesorilor de limbi străine și CLIL din școlile VET din Italia și România, creând medii de învățare favorabile atât pentru elevii tipici, cât și pentru cei cu nevoi speciale.
- Creșterea accesului la instrumente și tehnologii digitale în școlile VET implicate direct și indirect în proiect.
Partenerii își propun să îmbunătățească competențele digitale a 30 de profesori, integrând VR în predare pentru elevii cu nevoi speciale, în special cei cu dislexie. Proiectul oferă, de asemenea, acces la materiale și aplicații educaționale VR pentru a completa metodele tradiționale.
FORMATORII DVS.
Marius HODEA
ASISTENT DE CERCETARE
DESIGNER DE EXPERIENȚE VIRTUALE
Marius este un designer cu experiență și doctorand la UNARTE București, concentrându-se pe realitatea virtuală și legătura acesteia cu experiența umană. El este specializat în proiectarea și implementarea mediilor VR în scopuri educaționale și de creație artistică. Marius realizează studii cu diverse grupuri de utilizatori și servește drept consultant tehnic și lider de cercetare pentru proiecte de cercetare a mediului virtual, în special în domeniul educației și formării.
Angela IOAN
PREȘEDINTE AL ASOCIAȚIEI ABCD
EXPERT SEN
Angela, actriță româncă, este președintele Asociației pentru Copii Dislexici București de la înființarea acesteia în 2014. Ea este renumită pentru activitatea sa de advocacy cu impact pentru copiii cu tulburări de învățare, conducând sprijinul legislativ, organizând cursuri și seminarii și stabilind ABCD ca un centru de resurse de top pentru problemele SEN. Angela a condus, de asemenea, proiecte inovatoare, oferind profesorilor instrumente de predare bazate pe VR și AR.
Alexandra CORNEA
MANAGER EXECUTIV CP&E
FORMATOR PENTRU ADULȚI
Alexandra CORNEA este Manager Executiv al CP&E, fiind absolventă a Facultății de Comunicare și Relații Publice cu specializare în marketing politic și imaginea publică a liderilor. Are o experiență de 11 ani de lucru pentru Comisia Europeană în cadrul Programului Phare pentru Protecția Copilului și pentru Banca Mondială ca expert în implementarea politicilor sociale în educație și protecția copilului. În ultimii 15 ani, ea a coordonat Departamentul pentru Relații Internaționale și Programe Europene al FSLI. În acest timp, ea a conceput și implementat 28 de proiecte finanțate de FSE, Norway Grants, Erasmus (LdV) și Erasmus+, acumulând o experiență considerabilă în gestionarea proiectelor naționale și transnaționale în cadrul UE. De asemenea, este calificată ca formator pentru adulți în leadership și comunicare, incluziunea elevilor cu nevoi speciale și coaching în educație, precum și sănătate și siguranță la locul de muncă în sectorul educației. În plus, este specializată în educație și formare incluzivă, fiind vicepreședinte al Comitetului permanent pentru egalitate din cadrul ETUCE (Federația europeană a 11 milioane de profesori și formatori).
Cornelia POPA-STAVRI
EXPERT CP&E
EXPERT ÎN METODOLOGII EDUCAȚIONALE
Absolventă a Facultății de Psihologie și Pedagogie din București, aduce cu ea peste 30 de ani de experiență în domeniul educației ca profesor. În plus, este calificată ca formator pentru adulți în asigurarea calității în educație, sănătate și securitate la locul de muncă în cadrul sectorului educațional, nevoi educaționale speciale ale elevilor și managementul instituțiilor de învățământ. Participă activ în calitate de membru al Comisiei Naționale pentru Reforma Curriculumului și al diferitelor organisme naționale, cum ar fi Consiliul Național Economic și Social (Comisia pentru Educație și LLL). Specializată în asigurarea calității în educație, managementul școlar, procedurile de asigurare a sănătății și siguranței în școli, evaluarea cadrelor didactice și elaborarea de metodologii de lucru, proceduri de evaluare, programe de observare și formare, este membră a Corpului național de experți în educație. A jucat un rol important în elaborarea unui sistem-cadru al calității în educație în România, contribuind la dezvoltarea criteriilor de evaluare, a criteriilor de furnizare a formării pentru cadrele didactice și a criteriilor de evaluare a abilităților și competențelor cadrelor didactice.
CONȚINUTUL FORMĂRII
Această activitate are un dublu scop. În primul rând, îi va pregăti pe formatori pentru a oferi viitoare activități de organizare. În al doilea rând, prin participarea activă a publicului țintă final, aceasta va evalua calitatea materialelor de formare și a metodologiei propuse.
Formarea se va întinde pe
- 3 zile lucrătoare f2f
- 24 de ore de formare
- teorie și exerciții practice utilizând VR APP
Partenerii își propun să îmbunătățească competențele digitale a 30 de profesori, integrând VR în predarea pentru elevii cu nevoi speciale, în special cei cu dislexie. Proiectul oferă, de asemenea, acces la materiale și aplicații educaționale VR pentru a completa metodele tradiționale.
ZIUA 1 - 09:00 -> 18:00
- Introducere în proiect și în obiectivele și rezultatele acestuia, de asemenea, prin activități de joc serios și de spargere a gheții.
- Importanța predării și învățării limbilor străine în sectorul VET.
Participants will take an evaluation test on SEN topics and share personal experiences with SEN students and the challenges of engaging them in teaching.
Let’s outline the equipment needed for a VR classroom, providing theoretical and practical examples, and conducting a cost/benefit analysis.
ZIUA 2 - 09:00 -> 18:00
Acest modul combină aspectele teoretice și de laborator cu activarea practică a echipamentelor.
ZIUA 3 - 09:00 -> 18:00
Participanții vor explora metodologiile de învățare folosind tehnologia, inclusiv „containerul VR”, învățând să selecteze experiențe educaționale VR potrivite pentru elevii lor.
Participants will learn evaluation methodologies, both online and offline, to assess the overall outcomes of students using VR in the classroom.
EVALUARE(2h) - ATRIBUIRE DE CERTIFICATE
Iată câteva motive cheie pentru care VR și AR sunt importante în educație
- Implicare sporită: Tehnologiile VR și AR pot transporta elevii în diferite medii, perioade istorice sau chiar lumi microscopice, făcând învățarea mai interactivă și mai atractivă. Această experiență imersivă captează atenția elevilor și le sporește concentrarea și participarea la lecții.
- Învățarea experiențială: În loc să absoarbă pasiv informații din manuale sau prelegeri, elevii se pot implica activ în învățarea experiențială prin simulări VR și AR. Ei pot efectua experimente virtuale, explora simulări și rezolva probleme complexe într-o manieră practică, ceea ce duce la o mai bună înțelegere și reținere a conceptelor.
- Accesibilitate și incluziune: Tehnologiile VR și AR se pot adapta diferitelor stiluri și preferințe de învățare, făcând educația mai accesibilă și mai incluzivă. De exemplu, elevii cu dizabilități pot beneficia de experiențe imersive care răspund nevoilor lor specifice, iar cursanții din medii diferite pot avea acces la medii virtuale care ar putea să nu fie fezabile în lumea reală.
- Învățarea personalizată: Instrumentele VR și AR se pot adapta la ritmurile și preferințele individuale de învățare ale elevilor, oferind experiențe de învățare personalizate. Educatorii pot personaliza conținutul, pot ajusta nivelurile de dificultate și pot oferi feedback în timp real pe baza interacțiunilor elevilor în cadrul mediilor virtuale, încurajând învățarea în ritm propriu și stăpânirea conceptelor.
- Colaborare globală: VR și AR permit elevilor din diferite locații geografice să colaboreze în medii virtuale, eliminând barierele fizice și promovând colaborarea globală. Acest lucru favorizează schimbul cultural, munca în echipă și abilitățile de comunicare, pregătind elevii pentru succes într-o lume interconectată la nivel global.
- Simulări sigure și eficiente din punct de vedere al costurilor: Simulările VR și AR oferă studenților o modalitate sigură și rentabilă de a exersa abilități și scenarii care ar putea fi periculoase, costisitoare sau nepractice de experimentat în viața reală.
- Stimularea creativității și a inovării: VR și AR permit elevilor să își dea frâu liber creativității și inovației, permițându-le să își creeze propriile lumi virtuale, povești și experiențe. Această abordare practică încurajează rezolvarea problemelor, gândirea critică și competențele antreprenoriale, pregătind elevii pentru viitoare cariere în tehnologie și inovare.